Veel gestelde vragen

Uw vraag over een camerasysteem

Wij kunnen natuurlijk niet alle vragen verzinnen die u als klant heeft. We hebben ons best gedaan de meest gesteld vragen hieronder te vermelden. Staat uw vraag er niet tussen? Dan kunt altijd contact met ons opnemen. En wie weet vind u uw camerasysteem vraag later alsnog terug op onze pagina.

Over uw bestelling

De levertijd van uw bestelling is afhankelijk van diverse zaken. Zo kan het zijn dat uw bestelling door ons via verschillende kanalen wordt geimporteerd. Daarnaast zijn wij afhankelijk van de voorraad van onze leveranciers.

Wij hebben afgelopen jaar een gemiddelde levertijd van 3 dagen gehad. Dit betekend dat er bestellingen binnen een dag bezorgd werden maar dat er ook wel eens uitschieters van een week tussen zaten. Wilt u pricies weten wanneer uw bestelling binnenkomt? Neem dan gerust even contact met ons op. Wij staan u graag te woord!

Wanneer u iets bent vergeten toe te voegen aan uw bestelling dan is het raadzaam om even contact met ons op te nemen. Wij vinden het belangrijk dat uw bestelling zo compleet mogelijk wordt verzonden en helpen u hier natuurlijk graag bij!

U heeft een bestelling geplaatst bij ons en wilt deze nu annuleren. Dit is natuurlijk geen probleem. We zouden natuurlijk wel graag willen weten waarom u uw bestelling wilt annuleren en zouden het dan op prijs stellen wanneer u dit uit eigen beweging zou melden. Om uw bestelling te retourneren kunt u eenvoudig en gratis een retour label aanmaken. Het enige wat u nog moet doen is het pakketje in zijn orginele verpakking en onbeschadigd en natuurlijk volledig naar het door u geselecteerde postkantoor brengen.

Heeft u de bestelling nog niet ontvangen en is de bestelling nog niet onderweg? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op!

Wij bieden u diverse mogelijkheden aan om te betalen. Zo maken wij gebruik van een PSP. Dat betekend dat u kunt afrekenen met iDeal en andere betaal mogelijkheden. U kunt bij ons ook achteraf betalen. Wij hebben dit georganiseerd met Klarna. Uw keuze kunt u aangeven tijdens het afrekenproces.

Het is sinds 01-04-2019 ook mogelijk om via onze website in termijnen van 18,18,24 of 36 maanden te betalen. Wij kregen hierover steeds meer vragen en komen hiermee een grote doelgroep tegemoet. De termijn betalingen worden door een externe partij verwerkt. Deze geldlening sluit u dus niet af met ons maar met Spraypay. Tijdens het afronden van uw bestelling bent u in de gelegenheid om alles online te regelen. Er wordt dan een credietcheck uitgevoerd en bij akkoord kan uw lening direct worden afgesloten. Geen papierwerk meer!

Hoe stel ik...

Net als bijna iedereen wilt u uw camerabeelden op uw smartphone kunnen bekijken. Wij gaan u dit in enkele stappen uitleggen.

Stap 1: Zoek het interne IP adres van uw Hikvision Recorder op. Deze is standaart 192.168.1.64. Tik dit interne IP adres in uw bijvoorkeur Internet explorer browser.

De gebruikersnaam is bijna altijd "admin" en het wachtwoord heb je zelf verzonnen bij het activeren van je recorder.

Stap 2: Nu je dit gedaan hebt zie je onderstaand scherm. Het kan zijn dat je een plugin dient te installeren. Klik hiervoor op de link welke u in het zwarte scherm ziet en accepteer de installatie en het gebruik ervan. Na het verversen van de pagina zult u de beelden kunnen zien.

Stap 3: Nu moeten we ervoor zorgen dan de recorder de juiste instellingen heeft om de verbinding met de App tot stand te laten komen. Ga hiervoor naar "configuratie > Netwerk > Basis instellingen. Zet hier de DHCP aan. Nu krijgt de recorder informatie van de router.

Nu u dit gedaan heeft zal de recorder het door u eerder gegeven verrificatie wachtwoord gebruiken en is de App voor uw telefoon in te stellen.

 

 

Wanneer u een Hikvision camerasysteem bij ons hebt gekocht dan is het zeer waarschijnlijk dat u de beelden via uw Smartphone kunt bekijken. Om de beelden te kunnen bekijken heeft u een App voor uw Smartphone nodig. Deze kunt u downloaden in de Appstore of Google play store. Voor dit voorbeeld hebben wij de Andriod App gebruikt.

Stap 1: Zoek in de store naar: iVMS-4500
Stap 2: Download de App:

   

Stap 3: Om een recorder toe te voegen klik dan simpelweg op "Devices"

Stap 4: Klik hierna op de (+)

Stap 5: Klik hierna op de "Manual Adding button"

Stap 6: Vul de gegevens van uw Recorder in: Alias = Geef een naam, bijv. Thuis of Kantoor. Doe niets met Register mode. Adress is het interne IP adres van uw recorder. Doe niets met Port. Geef vervolgens uw gebruikersnaam en wachtwoord op.

Stap 7: Klik daarna op het rechter icoontje bovenaan en klik op "Start live view"

U heeft nu succesvol de recorder toegevoegd aan uw App. Wanneer u nu geen beeld heeft dan is het waarschijnlijk dat u ook geen beeld heeft via de explorer Browser en rechtstreeks via de recorder. Wanneer dit is opgelost dan zult u de beelden vanzelf zien in de zojuist geinstalleerde App.

Vragen over de producten [Algemeen]

Power over Ethernet

Wat betekent PoE en wat houd dit in? Als je camera's wilt aansluiten over een langere afstand dan wordt er een UTP kabel geadviseerd. De UTP kabels verzenden zowel video beelden, geluid als voeding (stroom) over 1 kabel. Dit is met behulp van Power over Ethernet technologie oftwel PoE. Deze technologie wordt dus ingezet om bijvoorbeeld IP camera's te voorzien van stroom. Schaf je een IP camera aan moet je ook een UTP kabel aanschaffen.

Eigenlijk is deze vraag simpel te beantwoorden. Dit doen we bijna niet omdat deze storingsgevoelig kunnen zijn. En dat willen we juist voorkomen. In veiligheid doen wij geen concessies, U wel?

Ondanks dat de draadloze systemen erg verbeterd zijn over de laatste jaren heb je nog steeds minder kans op storing bij een bedraad systeem. Bij bekabelde camera's wordt zowel de beelden als stroom door 1 kabel doorgegeven en hoeft er dus niet een stroompunt bij de camera te aanwezig te zijn. Bekabelde systemen zijn vaak ook iets handiger in gebruik.

Wat is een infrarood camera?

Infrarood licht is voor mensen niet zichtbaar. Gelukkig voor camera's wel. Dit zorgt in combinatie met een infrarood gevoelige sensor voor een duidelijk en goed verlicht beeld in het donker. Camera's schakelen automatisch over op infrarood nachtzicht als er niet genoeg licht beschikbaar is om zonder deze verlichting te filmen. Zeker als u het belangrijk vindt dat er 's nachts goede beelden worden gemaakt wil je een infrarood functie op je camera.

Veel van onze camera's hebben een IP66 of IP67 codering. Maar wat betekent IP67?

Voor elektronische apparatuur is de IP codering in het leven geroepen. IP staat voor International Protection Rating en zegt iets over hoe apparaten tegen invloeden van buitenaf kunnen. Deze codering geldt voor alle soorten apparaten zoals smartphones, wasmachines en dus ook beveiligingscamera's. Het eerste getal (de 6 in dit geval) staat voor de mate waarin stof terecht kan komen in het apparaat. Het tweede getal staat voor de beschermingsgraad tegen vocht. Als een camera een IP 66 codering heeft of hoger betekent dat deze geschikt voor buiten omdat hij vrijwel is afgesloten voor stof en regen. De complete code lijst vind je hier: IP Codering

Nee, wij hebben verschillende harde schijven. De harde schijven welke worden aangeboden bij de complete camera sets zouden voldoende moeten zijn om de maximaal toegestane 14 dagen de beelden op te nemen. De opgenomen beelden worden na deze tijd weer automatisch overschreven. Op deze wijze heb jij geen grotere harde schijf nodig en worden onze professionele camerasystemen niet te duur.

Waarom een dome camera?

Dome camera's zijn camera's met een koepel. Hierdoor zijn ze beter beschermd tegen vandalisme. Ook zijn ze over het algemeen goed weerbestendig en makkelijk te monteren. Het voordeel van een dome camera is bovendien dat deze minder zichtbaar is dan een bulletcamera. Dome camera's zijn zowel in kleine als grote varianten verkrijgbaar.

Een bullet camera word veelal gebruikt om opvallend één locatie in de gaten te houden. Bijvoorbeeld een deur of poort. Het kan natuurlijk ook smaak zijn. Wanneer je een bullet camera mooier vind. Daarnaast heeft een bullet camera vaker een groot bereik met zijn infrarood stralen waardoor er ook in de nacht meer zicht is op het te bewaken gedeelte.

Zolang u kunt inloggen op uw camerasysteem dan kunt u gebruik maken van alarmverificatie. Alarmverificatie is een belangrijk onderdeel van het bewakings proces. Wanneer er op uw locatie een inbraakalarm afgaat dan kan de meldkamer bij uw camerasysteem inloggen en de locatie op afstand besturen. Wel zo gemakkelijk (en veilig).

Het komt vaker voor dat het onmogelijk is om kabels te leggen. Uiteraard zijn ook hier oplossingen voor om toch camera's te installeren. Het is namelijk mogelijk om ook uw 230v netwerk te gebruiken. Hoe u dit het beste kunt doen is afhankelijk van uw internet provider. Wilt u hierbij hulp neem dan contact met ons op voordat u een aankoop doet.

Algemene vragen

Ja! Graag zelfs. Wij hebben de nodige ervaring met het installeren en verkopen van camera's. Doordat er veel zaken bij komen kijken is raadzaam om eerst een afspraak te maken met een van onze adviseurs. Onze adviseurs zijn allemaal kundig en kunnen u voorzien van het beste advies. Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak.

Jazeker, alle producten die wij aanbieden installeren wij voor u wanneer u dit wenst. Uiteraard zitten hier wel kosten aan verbonden. In dit geval willen wij wel graag eerst komen kijken voordat wij de monteur vragen om te installeren. Wilt u dat wij langskomen? Neem dan even contact met ons op. Wij staan u graag te woord!

Jazeker! Wij hebben een kantoorruimte in een bedrijfspand. Maak wel eerst een afspraak de kans dat wij op pad zijn om klanten te ondersteunen is groot. Wilt u een specifiek product zien voordat u deze besteld houd er dan rekenig mee dat wij niet alles direct op voorraad hebben. Neem gerust contact met ons op voor het maken van een afspraak.

Ja, support is bij producten zoals camera's heel belangrijk. Wij lossen veel vragen op via Anydesk. Hierbij nemen wij tijdelijk uw computer over waarna wij in het camerasysteem kunnen bereiken en eventuele instellingen goed kunnen zetten.

U kunt ons ook een email sturen

Wij geven op werkdagen doorgaans binnen twee uur antwoord!

Telefonisch een vraag stellen?

Bel ons dan gerust even op, wij staan u graag te woord!